taggg

taggg

20 oktober, 2008

Glöm alla konsertbiljetter!



Metallica sålde slut på en halvtimme, har vi hört det förr? Att konsertbiljetter är lika svårtillgängligt som medicin i ett krigsdrabbat land. För att sedan finnas köpbara på alla möjliga håll för tredubbla priset. Hur kan det få gå till på detta sätt? Det är samma sak jämt ju!! Bolag och ligor haffar alla biljetter så att vanliga dödliga eller trogna fans inte har en chans. En sjuk branch där fel personer tjänar pengarna. Vad hände med drömmarna om att få se sin idol spela live

Ticnet borde införa ett lotteri-system där man kan ansöka om biljetter, tycker jag.
Där man får ansöka om max 10 biljetter/person. Och har man då tur och vinner får man köpa biljetter till utsatt pris. Tidsgränsen för lott-köp kan ju vara ett par månader så att alla har chans att köpa också.

Men jag bara undrar, finns det folk som tycker det är värt att gå och se en konsert för 3000 spänn?? Jag är grymt glad att jag redan sett de flesta "stora" band som jag viljat se och till rimligt pris utan att gynna vansinneshandeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?