taggg

taggg

31 maj, 2009

Välfylld helg

Enda planerade var lite fotboll på gamla ullevi på lördagen. Men det blev så mycket mer...

Afterwork på fredan, storans uteservering, fullsmockat med folk. Alla tvingades på öl i olikfärgade glas, men alla skulle bjuda och jag fick aldrig chansen att bjuda igen. Babar i 15 min sedan Rockbaren. Träffade 2 goa Västeråsare som var på besök då de båda blivit dumpade nyligt. Bodde i en svit på Elite, lite tveksamt, men det var fest och mycket skoj.

Lördag, bakis, sol, enormt varmt. Loppis på Heden, så mycket skit och inget som dög åt mej. Fotboll och Coca cola var trevligt. Stekhett på läktaren, en kul match.
Käk i stan, och nu rullade ölen igen. Västeråsarna propsade på att det var på hotellet man skulle hänga. Jag sade kanske, då jag tänkt ta det lugnt hemma.
Men väl hemma kvittrade Tattis om sin gayvän som bara måste på disko i natten. Därmed försvann lugna hemmakvällen.

Öl o is i badkaret och ínbjudna festprissar på hotellsviten blev en kul förfest.
En alkomätare cirkulerade, stulen på OK, gav totalt fel utslag och alla var rattfyllon.
Vart går vi sen? Jag föreslog en öl på Bishop arms. Tråkigt sa nån annan och alla gick åt olika håll. Madison sade några då det ingick i hotellpriset.
Jag med Converse, keps, shorts, och ett stort FUCK YOU på tshirten var den omöjliga gästen. Men vakten sa att byter du till jeans kommer du in...

Fick nyckeln och lånade Freddys brallor. Slitna jeans, 5 stl för sora men dög ändå. Vakten var dock tveksam då jag hade påpekat att Madison var ett skitställe. Tjatade mej in ändå. Såklart var det kasst där inne. Men nåra drinkar och faktiskt några rocklåtar i baren blev det. Gränsen var nådd och vi drog vidare.
Tyvärr var klockan halv 3 och många stänger insläppet.
Valand o Excet var de enda alternativen.
Där var det tvärstopp även med jeans. VIP gäster o vårdad klädsel sa vakten bestämt.
Hurså sa jag, det verkar rätt tomt...
Mutter mutter, lånade Freddys kavaj och sa att nu kommer jag in!
Glest som fan och inte mycket att ha. Men för en Västeråsare så var det väl kul ändå.
Inga ragg hittade han, så det blev en subway-macka vid 4-snåret. Solen på väg upp och dags att svida om tillbaka till shortsen.

Söndag: 8.00 tvätt-tid! Snoozade till halv 9, har knappt minne av att jag ens tvättat, men det blev bra. Hundfan skulle ju ändå ut.

Sov till 10, sedan sola i parken. Knappt bakis, gött!
Finska tanten med handikapp i kvadrat ringde och bad mej ta ut hennes hund Nalle. Tog hem honom så fick Pim underhålla honom själv när jag meckade cykel.
Efter pill o trix så hojjade jag till skatås. Så grymt skönt väder måste ju tas vara på. Joggade kring Delsjön i nästan en timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?