taggg

taggg

27 januari, 2010

De kortlösa

Jag slarvade bort mitt VISA-kort på semestern. Nånstans i Kapstaden försvann det. Undvek att spärra det ifall vi skulle hitta det, men tömde kontot för säkerhets skull. Fick prata med hotellägaren så hjälpte han mej att ta ut pengar manuellt på mitt jobb-kreditkort, så fick vi lite mer kontanter att leva för.
Det ordnar sig när vi kommer hem, tänkte jag. Tattis har ju sitt kort och jag kan få ut pengar om jag vill. Men väl hemma så var hennes kort oxå spårlöst borta. Skumt värre.
Utan cash o kort kommer man inte långt. Hon skulle till stan o träffa en kompis, men har dessutom glömt sin pinkod till telefonen så hon kan inte åka spårvagn.
Så det blev till att låna pengar. El Puffo ställde upp med 500 spänn, och kvällen var räddad. Så räddad att hon inte ens hade vett att åka hem. Ett onyktert mobilsvar sa att hon var på efterfest.
Onsdag idag och jag lever vidare på rikskuponger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?