taggg

taggg

03 juni, 2010

Examen

Det känns som examen eller studenten. Varmt soligt, bara det där lilla sista som ska göras, sen få man en kram av fröken och går ut i sommarens soliga dagar i frihet. MC-uppkörning idag alltså. Men istället för lätt kostym och fånig mössa så är det fullt skinnställ och trång hjälm. Och så ska man plågas i manöverbanor och köra enligt inspektörns anvisningar.

Gick halvbra första svängarna men bättre på andra. Fick godkänt på detta ändå. Sedan macka o kaffe innan nästa körning. Första gubben kom tillbaka med anmärkningar men fick ändå sitt kort. Lite nervig blev jag minsann. Rullade iväg mot Kungälv, på okända vägar i trånga svängar. Ingen aning om vad som väntade runt nästa krök, men det flöt på bra.
Hade lite problem att höra då snäckan satt för trångt men men lite hjälp så hittade jag dit jag skulle och gjorde väl inga direkta fel. När vi kom tillbaka till manöverplan så hade körskolläraren och de andra eleverna dragit. En annan körskola hade varken hört eller sett nåt. SÅ vi tog våra körkort och körskolans hoj och körde tillbaka till stan. Hur skönt som helst att fått detta avklarat!!

Istället för betyg fick jag ett kvitto på alla pengar jag lagt ut. Men jag fick i alla fall en kram av fröken!

2 kommentarer:

Och din åsikt är?