taggg

taggg

09 oktober, 2010

Jag är besviken!

Inte på Volbeat, men på GP:s recension.

GP sågar Volbeat

Jag vet inte vad jag ska börja med men det är så fel det kan bli. Vadå Bandit rock?? De spelar ju bara samma 3 låtar runt runt. Och han skriver att de dundrade fram snortajt. Är det inte det ett hårdrocksband ska göra. Stelbent och kraft, men samtidigt vill man ha intensivare och hårdare sväng?? Elvis och Sven Ingvars, ja det kanske finns några smygande likheter men det är fortfarande ett hårdrocksband!
The Hives-Pelle och estradör? Hrm, Pelle är en clown, och musiken är sådär. Volbeat har låtarna, det är det som är skillnaden. Metallica har inte heller nån clown på scen. De spelar stelbent hårdrock och alla älskar det!

Jag tyckte att de gjorde en fantastisk spelning. Mycket bra låtval, gammalt och nytt, Hårt, röjjigt och trallvänligt poppigt om vartannat. Att konserten mattades håller jag inte med om. Det fanns väl vissa stunder som var mindre intensiva men det kallas för omväxling. Sista låtarna, första extranumret och sista extranumren var lika klockrena.

Det enda jag saknade var lite pyro. Bomber o eld. Annars var det hur bra som helst. 4,5 gummistövlar av 5 möjliga!

6 kommentarer:

  1. Håller med dig till fullo, Volbeat höll hög klass igår.

    SvaraRadera
  2. I sanning!, vilken tråkig skit som recencerat ingen känsla för't. Byt ut honom nu! Skit nöjd me Volbeats spelning, mkt bra!!!

    SvaraRadera
  3. Har nu kommit hem till Kalmar efter gårdagens spelning i Göteborg. För att sammanfatta spelningen i ett enda ord: Perfekt! Ljudet var riktigt bra, ljusshowen var riktigt bra och deras publikkontakt kanon! Mycket bra låtval dessutom. Johan Lindqvist från GP kan inte ha varit på samma spelning.

    SvaraRadera
  4. Ge Johan sparken!han kan hålla sig till dansbands musik

    SvaraRadera
  5. Håller med! Super konsert!!


    Hade jag velat sett Pelle hade jag inte hatat The Hives!

    SvaraRadera
  6. Volbeat blev sågade i Luleå också, kanske det är något med recencenter och hata/såga.

    SvaraRadera

Och din åsikt är?