taggg

taggg

18 mars, 2009

En ursäkt till DHL


Förut spydde jag ut mitt hat mot dessa som inte kunde anpassa sig efter mina önskemål. Men med närmare eftertanke som kund så är de faktiskt helt ok.

Sålde en trasig förstärkare på Tradera som jag hittade i källaren. Blev lite förvånad att jag ändå fick en slant för den.
Men på tradera kan man boka frakt via DHL direkt. Alla uppgifter går in direkt och man behöver bara klicka i ett fåtal fält.
Och sedan får man ett mail med alla uppgifter.

Ombuden är många. Har pressbyrån som närmast. Just nu bjuder de på emballage och har halva priset på leverans. Mitt paket kommer väga 15 kilo och skickas då för 85 spänn!
Det är ett kap, då bussgods tar 215. Postens pris vill jag inte ens veta...

Att jag var arg förut var att jag fick åka stressad i piskregn till terminalen och det tog en j-la tid. Nästa leverans tar jag till jobb-adressen så går det smärtfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?