taggg

taggg

17 mars, 2010

Vapenklassa nu!


Grön laser är ingen leksak. Och vad är för lek? Peka den på folk??
Titta alla kompisar, jag pekar på en människa eller annan grej med min laser! Fräckt va!?
Jag ägde en sån röd liten laserpekare men det fanns ju inget nöje med den. Hade jag haft en katt så hade jag kunnat leka jaga-den-röda-pricken med den. Men annars är den helt meningslös.
Grön laser är skadlig för ögonen. Och det pratas om att den ska vapenklassas. Förstår inte varför den inte redan är det. Även reflekterat ljus är skadligt så även om man lyser i närheten av ansiktet kan det bli problem.
Ändå säljs dessa, inte i Sverige, men tullen kan ingenting göra. Ännu, men jag hoppas det blir bättring.

Tioåring togs med laserpekare..
Ungdomstjänst för att ha laserpekat på bil
Använde laserpekare på krog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?