taggg

taggg

22 november, 2010

Litet hål = Stort problem

Luften gick ur i helgen. Ett pyttehål i cykelslangen. Lätt fixat tänkte jag, men min lagningssats var rätt så tom. Hade en lapp och en stelnad solutions-tub. Skit!
Testade med kontaktlim, det verkade funka, men på väg hem så sprack det igen.
Lördag kväll, Statoil säljer inte cykelprylar. Igår hade jag väl kunnat ta mej till Backaplan o köpt ny slang men jag orkade bara inte i regnet. Jag hade jour i helgen och då hade det blivit stort meck om jag fått samtal när jag irrat runt på Hisingen.

Köpte en däck-på-burk-burk som jag trodde skulle funka. Men icke!

Såg bra ut till en början, men sen sipprade det ut vitt skum överallt. Galet blev det! Helt bortkastat och massa rengöring blev det.
Så nu fick jag gå i snöblandat regn till jobbet, får gå hem, och ändå punktering som väntar. Hoppas cykelaffären på vägen hem är öppen så jag kan köpa ny slang.

1 kommentar:

  1. Järnia i olskroken bredvid statoil har cykelrep. sats.. :)

    SvaraRadera

Och din åsikt är?