taggg

taggg

23 november, 2010

Det var Manne som förstörde min generation!

Det var inte Vilse i pannkakan som skadade barn på 70-80-talet.
Det var den här kufen:

Clownen Manne spred mest skräck bland de unga och oförstörda. I psykadeliska kulisser visar han och hans döva pyjamas-ptv-toyboy otäcka filmer.
Ljussättningen osar värre ångest än Sjunde inseglet. Och konstiga ljudeffekter som man hör ekande i huvudet långt efteråt. Den brinnande facklan i lusthuset förstår man ingenting av men den är ändå kuslig. Vad försiggår där inne egentligen??
Picknick-scenen där han slaktar en melon påminner om Hannibal Lecter som karvar med tänderna på insidan av en huvudskål.
Håkan Hellström-clownen tar nog alla pris. Den psykotiska blicken och uppsåt att döda med sina bara händer och en klase vindruvor.

Manne borde ha förbjudits från tv. Med sin mongo-cykel och hans banan-replik borde ha ringt alla varningklockor hos granskningsnämden och barnpsykologer.

Staffan Vesterberg fick hålla på för han var bara skruvad. Ingen förstod hans konstiga historier. Många var livrädd för Storpotäten, men det förklarade man snabbt att han inte var på rikigt. Men Manne finns på riktigt och det är skrämmande!

1 kommentar:

  1. hahaha, jag har en kompis på facebook som är kompis med Manne. Vid några tillfällen har han 'gillat' mina kommentarer. Varje gång har det gått rysningar genom min kropp. Postar detta anonymt eftersom jag gillar henne skitmycket och är lite paranoid av mig, förmodligen clownen Mannes fel...

    SvaraRadera

Och din åsikt är?