taggg

taggg

05 maj, 2011

Sagan om pottan

När jag började på Telia för 10 år sedan märkte jag att frukten som bjöds på ofta innehöll apelsiner. Och det var sällan någon som åt dessa. Så jag köpte en juicepress och började pressa egen juice av apelsin. Det tråkiga var att en apeslin blir typ ett halvt glas. Mycket jobb för lite dricka.

Juice är dessutom ganska onödigt, en hel del socker, väldigt lite fibrer, och den mängd c-vitaminer som alla tjatar om får man i sig på andra sätt ändå.

Så jag skrotade snabbt denna process. Istället fick den bli min mellanmålsbytta. Fil+kvarg+proteinpulver+havregryn+frön. Och det har jag ätit i många år utan att bli less nånstans. Lika gott och nyttigt varje dag.

En kollega tjatar att jag går med "pottan" varje dag, och det kommer jag att minsann att fortsätta med!

Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?