taggg

taggg

02 september, 2009

Diskriminering av en hel generation

Nattklubb med tatueringsförbud
Hur tänkte de här?? Idag förutsätter man nästan att alla mellan 20 o 40 har en tattoo, man frågar inte om utan vad. Hur töntigt är det att förbjuda tatuerade människor??
Ok att man kan kräva vårdad klädsel, men fan alla ser ut på sitt sätt. Vilka frisyrer ska förbjudas, får man ha piercings, halsband, ringar??
Var dej själv på fritiden men ska du på krogen får du anpassa dej...

Jag finner inget intresse av att gå på ställen där jag inte får vara den jag är. Tänker fan inte klä ut mej för att få umgås med lika utklädda.
På de ställen där jag trots allt varit på av detta slag måste vara de tråkigaste utekvällarna. Stelt folk, dyr dricka, meningslös musik

Finns såå mycket trevligare ställen där alla har kul istället och spelar rock'n'roll

7 kommentarer:

  1. Dåligt utbildade personer mellan 20 och 40 kanske är tatuerade. Dem behöver man inte släppa in.

    SvaraRadera
  2. ursäkta mig... jag tillhör kategorin 20-40 och tattuerad..gift me en tatuerare.... men jag har dock både gymnasieutbildning och högskola me juridik i bagaget... har pluggat utomlands.... men jag kanske e puckad och allmänt dåligt bildad... bara för att jag e gaddad???? eller?

    SvaraRadera
  3. Klistermärken sätter man på begagnade 240. Ferraris behöver inga...

    SvaraRadera
  4. motivlack sätter man bara på DYRA bilar.... något som är permanent... inga gnuggisar

    SvaraRadera
  5. Förstår inte när det blev fel att visa respekt och ta seden dit man kommer?
    Jag är 32 år och tatuerad flera gånger om sedan 18 års ålder, samtidigt som jag har en outröttlig smak för god mat och gott vin på finare restauranger.

    Hade jag varit intresserad av att äta och umgås på ett sådant ställe som krävde att jag skylde mina tatueringar så hade jag naturligtvis gjort det utan att ta illa upp och gladeligen visat den respekten för de människorna som vill ha det så.

    Tycker inte det är värre än att ta av sig mössan innan man sätter sig till bords.

    Men vad fan vet jag, blev säkert kärring när jag fyllde 30 eller något för jag tycker dessutom att folk borde dra upp byxorna och skaffa hängslen om inte skärp hjälper!

    ViQ

    SvaraRadera
  6. har så svårt att förstå varför man skulle bli upprörd av det? Det är inte ett allmänt sjukhus som portat folk utan en restaurang. Gå någon annan stans och låt snobbarna ha sitt hak för sig själv om de vill det. orkar faktiskt inte bry mig ... Då är diskussionen om tatueringar i sig mer intressant; fram till 1980-talet var det i stort sett bara sjömän och kriminella (i västvärlden) som hade tatueringar - och nu är det minst sagt en trend. Och det är lite lustigt för att i sin strävan efter att vara personlig och på något sätt skilja sig från den stora massan tar man klivet rätt in i den och hakar på det alla andra gör. Lite självmotsägande är det allt.

    SvaraRadera
  7. vad jag blir grinig över är att bli kallad idiot och obildad bara för att jag e gaddad.... vilket idiotanonym nummer 1 förklarade...

    SvaraRadera

Och din åsikt är?