taggg

taggg

31 december, 2009

Goodbye 2009...


Året avslutas lugnt. Tanken var att vi skulle ta oss ut till Hisingen, långt ut, på en bilklubbsfest. Men Tattis är lagom förkyld och slutar jobba kl 21. Att anlända innan tolvslaget är väl inget problem, men att ta sig hem är nog ett större meck.
Nej, vi håller oss hemma och skålar i cider eller nåt.

Hur ska jag summera året som gått då?
Började med att vi drog till Dublin en helg. En skoj stad med trevliga människor och fin ölkultur. Helt lagom på alla sätt.
Bandet gick på knäna. Alla pengar o ork vi satsat på pengar på skivsläppet var så gott som slut. Bristande motivation att satsa på lansering eller vidare planer för att dra ut och spela. Anders lämnade bandet pga sitt arbete och vi kände att vi behövde en paus. Flyttade ur replokalen som vi haft i 6 år. Lite vemodigt men det blir nog andra bullar. Raimo har en bulle i sin kvinnas ugn. Bröllop blev det i somras för dem.

Kotten o Tattis drog på äventyr i Amsterdam i Juli. Ett äldre par med en ung dotter ville bo i vår lägenhet en vecka och vi bodde i deras mitt i gamla stan. Mycket trevlig stad med allt man kan önska och allt inom cykelavstånd. Bra väder hade vi oxå, trots att det brukar regna typ jämt. Men så säger de ju om Götet oxå...

Började tråna efter en motorcykel i början av sommaren, och det blev verklighet. Hade planerat med Michel och hans kompis Elisabet att övningsköra ihop och allt var på g... Men det sket sig! Hon hjälpte mej med att köpa hoj och gav en del tips. Fixade det mesta i utrustning o i pappersväg. Men så blev hon kär o spenderade all tid i Malmö. Ensam kvar står jag med hoj men utan kort. Nåja, det hade ändå inte blivit så mycket åkande då hösten var i antågande.

Under hösten har det blivit mest träning. Hittade bra träningsupplägg som funkade kanon och hade både tid och motivation hela tiden. Ökade 3 kilo på 4 månader som är mest vätska o fett men starkare har jag blivit och har passerat många milstolpar och delmål.

När man inte har något band får man fixa sitt eget. Det började med att jag såg en websida om hur man bygger eget digitaltrumset. Många ideer som bara måste testas.
Byggde en prototyp och sedan vidareutvecklade i många omgångar. Jag har aldrig varit en bra trummis men det är skoj att spela, och bättre blir jag. Köpte en dator och musik-hård- och mjukvara så jag kan spela in allt jag hittar på. Nu kan jag i princip spela in en "riktig" skiva hemma då alla verktyg finns. Måste bara lära mej använda allt. Det får bli nästa års utmaning.

Andra saker som hänt 2009
Fick min första spårvagnsböter, 1200 spänn, något berusad.
Syster fyllde 30
Bokade längsta o dyraste semestern till Sydafrika. Kommer bli grymt!
Köpte en cykel som blev stulen efter 2 mån, innan sommaren han slå ut.
Köpte en annan som jag fick behålla, än idag...
Investerade en PS3 Slim, men blev inte spelberoende.
Vaccinerade mej mot svininfluensan, som aldrig slog till...

1 kommentar:

  1. du glömde FRANKRIKE I homosarnas trendlya.
    fler stödord:

    regnet faller uppåt, Jonas Hedqvist, duschen på disco, sacre ceur, jim morrison, apartment for gay.

    LONDON DÅ? där hamnade vi med och gjorde The intrepid fox. Tattis kissade i tunnelbanan och så med!

    skriv om skriv rätt palten!

    puss T

    SvaraRadera

Och din åsikt är?