taggg

taggg

09 april, 2010

Pesto kolera

Pesto är gottigottgott!
Men skumt att det bara håller 3 dagar i kylskåp. Och en burk är mycket större än vad man kan äta upp. Vem konsumerar en hel burk på 3 dagar?? Kanske en familj på 5 pers, men ändå får de äta pesto 2 ggr om dagen. Och det vill man väl inte.
Passar ju lixom inte till allt. Pannkankor, blodpudding och fiskbullar med pesto är ju sådär gott.

Jag önskar mindre pestoburkar åt folket. Lagom storlek är de plastkoppar man får på thai take away. De som äter mer får köpa storpack.
Seså, ät nu!!

1 kommentar:

  1. Pesto funkar att frysa in...i mindre portioner då förslagsvis. Det brukar jag göra med den jag gör själv. Den håller även längre i kylen om du häller ett lager olivolja på toppen av den...
    Dagens pestotips!
    Hej förresten, Camilla heter jag, vi har aldrig träffats men jag e kompis med din kompis...Lotta O

    SvaraRadera

Och din åsikt är?