taggg

taggg

15 november, 2010

Men vad ska du ha den till?

Det frågade min mor mej varje gång jag ville ha nåt som såg häftigt ut.
Hade jag varit 13 år o bott hemma hade jag dreglat efter iPad.

Det är en makalös manick, man kan surfa, kolla film, spela spel, läsa dokument och och och nä inte så mycket mer...
Min motivering hade fått samma kalla svar. Vad ska du med den till??

Man kan ha den med sig överallt. Ja, men ryms inte i nån ficka så man får ändå ha med sig en väska att ha den i. Precis som en laptop.

Den är billigare än en dator. Ja, men den är ytterst begränsad. En laptop för samma peng har ju nästan obegränsade möjligheter i användbarhet.

En telefon med pekskärm kan man ju faktiskt ringa med, och fota faktiskt helt ok bilder med. Även där blir ju iPad helt underlägsen. Den kanske är snabbare, större skärm, lättare att hantera men ändå!

Så iPad är och förblir en onödig pryl för den som har för mycket pengar och för lite fritidsintressen. De som måste skriva 'hello world, from my ipad' på facebook bara för att visa att det går...

1 kommentar:

  1. Hehe och jag som inte ens har en mobil.
    Samt hann jag lagom köpa flera videoband tills det visade sig att man skulle ha DVD. Mina kasettband är nu utbytta till CD skivor.
    Köpte ett playstation 1 men kan ju inte spela playstation 2 och 3. Köpte ett playstation 3 men kan inte spela playstation 2 och 1 men va faan....

    Kram och hepp julskelett

    SvaraRadera

Och din åsikt är?