taggg

taggg

17 januari, 2011

Windows, om du vill krångla till det



Även om jag privat har gått över till Mac så måste jag harva med Windows på arbetet. Det funkar ju jättebra för det mesta men uppstår problem så blir det problem.

Senaste 2 dagarna har jag varje morgon ett felmeddelande om att drivrutin för grafiken har kraschat. Omstart hjälper men problemet återkommer.
Vad göra? Uppdatera drivrutinen, windows säger att jag har den senaste.
Men det är ju fel på nån av dem, kan inte windows installera den på nytt? Nä.
Tanka hem en ny då? Kan windows göra det automatiskt? Nä

Jag är tvungen att googla efter den. Hitta datornamnet, gå in på tillverkarens hemsida, hitta rätt bland de 4 som fanns. Klicka download och få 'Sidan kan inte visas'.
Hurraaa!
Som tur var så fanns en äldre version att tanka ner. Windows skriker o säger att den är äldre än den som redan finns. Tack, jag vet, och pga att windows inte vill det jag vill så blir det såhär.
Installationen snurrade 20 varv på nåt som hette bildskärmsljud. Insåg att det aldrig skulle bli klart. Startade om, och ja, allt verkar fungera, men problemet kan likaväl vara tillbaka imorgon. Vi får se...

VARFÖR kan inte Microsoft fungera som det är tänkt?? Nya windowsversioner kommer o går, men problemen består. Varför kan man inte installera om något som krånglar med nånting som fungerar, hämta ner från rätt källa. Nä, Windows söker bara på egna sidor, windows-katalogen eller cd-rom. Många nya datorer har inte ens en cd-läsare!
Nä, man får pilla och mecka själv, hitta rätt och göra många försök innan det blir ordning på det. Windows, användarvänligt, stabilt och billigt! NÄ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?