taggg

taggg

19 juli, 2011

Mamma Pappa Barn och inget jag?

Jättekul med nyblivna föräldrar och även dem som är lyckliga även senare i livet. Men för vissa går över gränser. Dem som byter Facebook-profilen till sitt barn, kallar föräldrar för mormor eller farfar, kallar sin man för pappa och så vidare. Visst kan man se världen genom sina barns ögon, men vad hände med dina egna?


Jag är stolt morbror och farbror där också. Men inte går jag runt och kallar mej för det, för det hade nog ifrågasatts ganska mycket...
Barnvagnar har jag undrat över länge. De verkar vara fordonet som regerar över alla andra. För står det en vagn i vägen så ska alla andra flytta på sig. Kommer två stycken i bredd på cykelbanan då är det ingen risk att någon viker av, då får alla runda utan att gnälla.

1 kommentar:

  1. Instämmer. Jag fattar inte varför dom tror sig ha företräde bara för att dom kör barnvagn. Seriöst - skärpning =)

    SvaraRadera

Och din åsikt är?