taggg

taggg

07 april, 2008


Elofs fix o mek AB


En hektisk helg i reparationsverkstan.

Trummisens kickpedal måste fixas, då reservdelar har lång leveranstid och vi måste repa ju.

Våldade loss med bågfil o porrmaskin. Låsbultar och gaffatejp. Försökte så gott jag kunde och det verkar funka. Får väl hoppas att den håller tills rätta delarna anlänt.

Sedan fick jag fixa en patchkabel till inspelningsmaskineriet. Klippte och skarvade bland kasserade kablar och fick till det halvsnyggt men funktionen var felfri!


Sista fallet var nog det knepigaste. Våran mopen har haft en halvtrasig frontkåpa rätt länge. Provisoriskt lagade av undertecknad. För nån månad sen så hade den ett rejält hål mitt i. Nån som kört på den eller tippat den mot nåt vasst ser det ut som. Dock varken jag eller Tattis som orsakat. När jag körde runt den igår ramlade den halvt isär. Måste fixas omgående.


Samlade ihop alla lösa delar och sen gick jag loss med popnit-tång och perforerad plåt.

En hel del lim och deciliter svett senare så verkar det hålla ihop. Sedan återstår spackling slip och lackering. Hujedamej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?