taggg

taggg

11 april, 2008

Helg-ångest


I detta typiska svenson-tänk i svenska ikea-land. Här sliter man 8-5 varje dag och sen är det helg. På veckodagar orkar man ingenting och sen ska man vila ut sig. Eller dricka massor med sprit o glömma trista vardagen, Eller?? Kan jag få en manual? Kan jag inte få fritid när jag känner för det??

Min fritid är oftast inrutad och alltid nåt planerat elelr nåt att stå i. Samtidigt vill jag bara att tiden ska stå still ibland och ta det toklugnt. En timme senare kan jag vara så kreativ och full av iver att jag bara måste pilla med nånting.
I helgen är det flera fester, uteserveringar är öppna, rep inbokat, ska greja med studioprylar, fotbollsmatch imorrn är jag bjuden på. Så jag får väl planera in att ta det lugnt och vila mellan halv 12 och 12.07 på söndag eller nåt...

Eller så skiter jag i allt och sittstrejkar i 52 timmar =)
Som kvällsunderhållning filmade vi våran underbara hund när han lekte glatt med sitt ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?