taggg

taggg

03 april, 2008

Tidbloms , ost och Hof


Hotellet som bor granne med oss har haft ombyggnadsstängt i 8 månader eller nåt sånt.

Nya ägare och nya menyer.

Första besöket blev igår, med 4 stora goa Hof och en well done kycklingtallrik.


De hade stekt panerad ost på menyn, och började prata om krogen Wojarski som fanns fram till för nåt år sen. De hade denna delikatess och den var omtalad. En kollega frågade en sista gång vad det var för ost. Kyparen svarade "Billinge". Då blev hon paff, trodde väl det var nån chevre eller något lyxigare än svensk smörgåspålägg för 50 spänn kilot.


Jag återberättade detta glatt för mina vänner, citerade med polsk brytning så alla log. Sen dividerade vi om vilken nationalitet krogen drevs i, polsk ungersk, rumänsk...

Polsk! svarade kyparen på Tidbloms, - Jag har jobbat där i 7 år.

Oops, han hörde såklart min dumförklaring och polska imitation. Nåja, mätt full o gla och nära hem så hade jag inget att klaga på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?