taggg

taggg

19 november, 2009

Dvd-FAIL

Del 3 i min Dvd-historia och där slutar den.
Hårddisken som sitter i har okänt filformat. I allafall nåt som varken windows eller partition magic kan identifiera.
Försökte med diskarna jag hade, byta filformat, ändra jumper-settings, men inget som dvd:n gillade. Hdd error blev det konstant.

Med lite googlande så hittade jag att filsystemet nog kan läsas av Linux och BSD. Två operativ som kräver hög nördfaktor och inget som jag orkar beblanda mej med.
Jag lägger ner detta projekt. Har inte kostat mej några pengar, bara tid, och det var ju ändå kul så länge det varade.

Nu ligger siktet på en PS3 slim! Den passar precis in i stereobänken och ger precis det jag saknar. Blueray, hdmi, alla hd-format på ljud o bild, usb, nätverk m m. Glömde nästan bort att det är ett tv-spel oxå. Kanske kan roa oss i sega stunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?