taggg

taggg

14 augusti, 2010

Datorvrak!!

Jag måste ha mest otur på nåt sätt. Min förra dator rasade totalt. Moderkort, ljudkort dvd, och hårddisk fick bytas innan den funkade som den skulle.
Köpte en ny och den verkar bråka lika mycket. Har haft meck med Windows och fick installera om fler gånger. Nu tänkte jag göra en total återställning men då blev det värre.
Kunde inte läsa från partition och allt rasade. Går inte installera win från skiva heller då den klagar på att det inte finns utrymme på hårddisken trots att den är helt tom.

Enligt Inet så är det hårddiskfel, måste skickas in. Urk!
Helst vill jag nog kasta iväg burken och köpa en Mac istället. Apple har så mycket mer genomtänkt hård och mjukvara. Allt är byggt för att funka så bra som möjligt ihop. Visst, den kostar mer, men de som köper en mac behåller den länge, och den krånglar sällan. Jag känner ingen mac-ägare som gnäller, och de som bytt från pc har blivit nöjda. Kanske slipper jag detta krångel med windows och strulande hårdvara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?