taggg

taggg

07 augusti, 2010

Fräck öl och Pratabas

Published with Blogger-droid v1.4.9

Efter bion igår skulle jag möta upp Elin som jag inte sett på ett bra tag. Tog 2 öl på rockbaren i väntan på att hon och hennes vän skulle käka och ta sig till stan. 3 små rum, granne med Flying barrel var kvällens hak. Ett stort skåp med öl som man aldrig hört talas om förutom ett par stycken. Dyra öl, starka öl, men mycket goda och svårt att jämföra med en Stor stark som de absolut inte säljer.

Utanför satt vi och babblade om allt möjligt. Elin och Mattias frågade varann om de träffat någon som kallades Bas-Martin på länge. De hade de ej. Efter ett sms så insåg de att han satt på insidan. På samma öl-hak!
Gick in och hamnade mitt i en flock bassister. Alla vid bordet spelade bas. De hänger på forumet pratabas.se och kvällen var en pratabas-träff.
Jag kommer knappt ihåg mitt nickname till sidan men det var väldigt skoj ändå. Diskuterade P-bas, halsar och växelbas, men mycket annat också.
Bishop arms blev det sen, beställde en STOR öl som jag egentligen inte behövde men det var gott.
Utslängda igen efter stängning och då skulle vi till Rockbaren. Men även dem hade stängt! De som har öppet varje kväll till 3, även julafton. Vadå stängt!!??
Jaja, en sista öl på trash-haket så fick det bli hemcykling sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?