taggg

taggg

22 augusti, 2010

Så var det gjort!

Midnattsloppet hade bra förutsättningar. Perfekt väder och orken var på plats. Tog det lugnt i början och siktade på att hitta rätt tempo. Låg på strax över 6 min per km till första vätskekontrollen. Försökte vidhålla det i backiga partierna och lyckades minsann. Klockade 50min på 8 km och insåg att jag måste öka för att få en hyfsad tid. Även om jag gasade på och gav järnet sista biten så drog tiden iväg och jag kom i mål på 1.01.38. Helt ok för att vara första loppet.

Nu vet jag hur det går till och att min taktik funkade. Bara satsa på lite högre tempo så blir jag nöjd. Det fanns krafter kvar, kände jag hela tiden men jag sparade på dem ifall det skulle bli för knäckande. Bättre ta sig runt och vara nöjd än att överanstränga sig tidigt i loppet och måsta promenera eller bryta.


Det blir fler löptävlingar, det lovar jag mej själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?