taggg

taggg

28 juni, 2009

Guitar gangster

Just ja! När vi satt o knåpade Sara-låten så satt ett gäng grabbar på gården o grillade. De skrålade och sjöng och ville inte att Sara skulle komma ut för de hade svensexa. De tjatade att jag skulle spela nåt för dem, trallade glatt peppade mej att vara deras trubadur. Daaah, jag som inte har en enda komplett låttext i huvet och allt jag spelar gissar jag mej till.

Men jag gav dem några ackord och vi brände av några klassiker ändå. Föll många gånger pladask då ingen kunde halva versen eller ens texten i refrängen. När de packade ihop efter en allstämmig "staten o kapitalet" så bestämde jag mej för att lära mej minst 10 klassiska trubadur/allsångs-låtar så kan i alla fall jag sjunga hela och de som inte kan får sjunga med på de rader de kan.

Filar på en lista med allt jag kan komma på och sen lära mej allt från början till slut.
Trubadur-Kotten, här kommer jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Och din åsikt är?