taggg

taggg

28 juni, 2009

Bortprioriterad Manson!

Hade lite funderingar om att köpa en 2dagars biljett till Metaltown ifall det var fler bra band än Manson som spelade dag nr 2. Men insåg att det bara var hans gig jag ville se. Gjorde nog ett bra val ändå, om man läser tidningen:
..det sämsta jag sett och Trist


Tänkte väl lite smått på att åka till Göta älv-bron och kolla därifrån men det hade ju varit bortkastat lite oxå då denna konsert föll platt.

Spenderade kvällen istället med våra grannar som hade 30-års fest med plockmat och DJ-bås. Riktigt trevligt och varmt i denna sommarhetta. De har oxå en tak och etage-lägenhet som är lika solstekt som våran men med fler rum och konstiga vinklar och vrår.
En spontan idé kom av Tattis om att vi som inte hade någon present skulle sjunga en låt. Hon skrev och jag klinkade gitarr. Det blev en omskriven Scoccos "Sara" då det är hennes namn och med lite ironi och födelsedagshyllning.

4 kommentarer:

  1. Manson var fantastisk! En reporter sänds väl dit för att analysera istället för att "uppleva".. Vi som var där var överens om att det var jävligt grymt iaf! Synd att du missade det :)

    SvaraRadera
  2. Du missade ingenting. Jag blev förbannad och gick halvvägs igenom. Jag har aldrig sett en sämre liveartist i hela mitt liv. Han kunde inte sina egna låtar, han var sammahängande, spottad (!) på sina fans och betedde sig allmänt drygt. Han kommer undan med en massa skit som ingen annan gör, bara för att han har det rykte han har. Tråkigt.

    SvaraRadera
  3. Skulle ju vart osammanhängande... *suck* Jag skyller på hettan.

    SvaraRadera
  4. Hehe, värmen är knäckande!
    Jag var på frihamnen tor fre och fick min dos av riktigt bra akter. Sörjer inte att jag missade denna konsert. Hade hellre sett honom förra gången han var här, då var det klockrent enligt de flesta.

    SvaraRadera

Och din åsikt är?